Kolagen je najpogostejša beljakovina v človeškem telesu, najbolj čvrst in razširjen strukturni protein, ki tkivom daje oporo in obliko. 

Ne predstavlja le 70 % debeline naše kože, ampak imamo v človeškem telesu kar 28 različnih vrst kolagena, ki predstavljajo 30 % vseh beljakovin. Je pomemben gradnik, ne le kože in las, ampak tudi kosti, sklepov, roženice, očesnih leč, žil, mišic, notranjih organov, nohtov, kit, hrustanca, sklepov in drugih tkiv.

Kolagen je izredno pomemben za ohranjanje različnih delov telesa in povezan s ključnimi funkcijami, zato nanj nikakor ne smemo pozabiti.

DEJSTVA O KOLAGENU
  • Elastičnost mu daje njegova vijačna oblika.
  • Telo ga gradi s pomočjo vitamina C, zato tvorbo lahko pospešite, če ob uživanju kolagenskega prehranskega dodatka uživate tudi C vitamin.
  • Kolagen je v mešičkih in posteljicah las in nohtov, ki morajo biti zdrave, da lahko tvorijo keratin.
  • Po 25. letu telo začne proizvajati vse manj in manj kolagena, tako pri moških, kot pri ženskah.
  • Do upada nastajanja kolagena lahko pride tudi med nosečnostjo.
  • Pomanjkanje kolagena sovpliva tudi na starostno slabovidnost.
DA POVZAMEMO...

Čas, da pričnete aktivno spodbujati tvorbo lastnega kolagena in si izboljšate kakovost vašega vsakdana je, ko opazite:

  • gube, upadanje kože (povešene veke in lica)
  • celulit in strije,
  • krhki, lomljivi nohti in uveli lasje,
  • bolečine v sklepih,
  • starostna slabovidnost,
  • slabši mišični tonus in nižja fizična vzdržljivost kljub telesni dejavnosti,
  • hormonske težave

Štirje ključni stebri v pomlajevalnem režimu ključno prispevajo k vidno pomlajenemu in sijočemu videzu, zagotavljajo pa vam tudi odlično počutje. Bistveno vpliva protivnetna prehrana, prehranski dodatki, primerno izbrane terapije glede na tip in stanje vaše kože oz. pridružena stanja in ustrezno vzdrževanje rezultatov z domačo nego.

Kako lahko ohranjate nivo že prisotnega kolagena in spodbudite nastajanje novega

1. ZAŠČITA

Ustrezno in učinkovito se zaščitite pred škodljivimi UV žarki, izogibajte se kajenju in cigaretnemu dimu; tako boste poskrbeli boste najpomembnejše preventivne ukrepe

2. PREHRANA

Za učinkovito spodbudo kolagena je pomembno, da prehrana vključuje beljakovine, antioksidante, sadje in zelenjavo bogato z likopenom, vire vitamina C, omega 3 maščobne kisline, železo in multivitamine ter minerale, ki tudi sicer pripomorejo k upočasnitvi staranja3.

3. USTREZNA NEGA IN KOZMETIČNI POSTOPKI

Pripomore k optimalnemu delovanju kože, njenemu zdravju in zaščiti pred zunanjimi vplivi. Njeno obnovo lahko aktiviramo z rednimi nežnimi pilingi in blagimi AHA kislinami (o tem več kasneje). Staranje zavirajo tudi  kozmetični in negovalni izdelki z izvlečki čaja in ostalimi znanimi antioksidanti. Na izboljšano produkcijo kolagena vpliva tudi retinol.

4. KOLAGEN KOT PREHRANSKI DODATEK

Ko izbirate kolagen, imejte med širokim naborom v mislih sledeča dejstva:

  • tako goveji kot ribji kolagen dokazano delujeta na izboljšanje elastičnosti in čvrstosti kože,
  • ni zdravilo, služi le kot dodatek k uravnoteženi in zdravi prehrani in stilu življenja
  • hidroliziran kolagen je najučinkovitejši, vključujoč da so velikosti molekul med 2000 in 4000 Da,
  • pametno je izbrati izdelek, ki vsebuje kolagen, katerega učinkovitost je dokazana s klinično študijo (Naticol, Verisol, Rousselot …),
  • v dnevnem odmerku je priporočljivo vsaj 2 g hidroliziranega kolagena,
  • potrebno ga je redno uživati vsaj dva meseca, da bo mogoče videti prve učinke.
  • izbirajte med preverjenimi in zaupanja vrednimi proizvajalci, po možnosti z dolgoletno tradicijo

Avtorica

SANDRA PEČNIK, specialist napredne kozmetične nege in kozmetični tehnik